تهیه نقشه 2000

نقشه 2000: از زمان انسان ‌های اولیه تاکنون نقشه‌ ها وجود داشته‌اند و در زندگی انسان‌ ها نقش موثری را ایفا کرده ‌اند البته علم نقشه و نقشه ‌برداری نسبت به گذشته پیشرفت ‌های زیادی داشته است و امروزه شاهد انواع نقشه‌ های متفاوتی هستیم. نقشه‌ ها در مقیاس‌ های مختلفی تولید می ‌شوند که یکی از پرکاربرد‌ترین آن‌ ها نقشه 2000 است.

همانطور که گفته شد نقشه ‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام مناسب با هدفی تهیه می‌ شود و کاربرد‌های متفاوتی دارند، همچنین مقیاس نقشه‌ ها نیز متناسب با استفاده ‌ای که قرار است از آن ‌ها شود متفاوت است که نقشه 2000 نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از کاربرد‌های مهم این نقشه‌ ها در ساخت‌ و ساز و تعیین حدود املاک و جلوگیری از تعرض آن‌ ها است که در ادامه قصد داریم شما را با این نقشه بیش ‌تر آشنا کرده و اطلاعات مفیدی را درمورد آن در اختیار شما قرار دهیم.

مشاوره رایگان در خصوص خدمات نقشه برداری

برای دریافت مشاوره رایگان میتونید شماره تماستون و برامون بذارید تا با شما تماس بگیریم

به نقشه 2000 نیاز دارید؟

پس با شماره 09124312571 تماس بگیرید

نقشه 2000 چیست و چه ویژگی‌ هایی دارد؟

امروزه از نقشه‌ ها در زمینه‌ های مختلفی استفاده می ‌شود و بدون آن ‌ها انجام بسیاری از فعالیت‌ ها امکان‌ پذیر نخواهد بود زیرا نقشه‌ ها مانند چراغ روشنی راهنمای انجام بسیاری از فعالیت‌ های انسان ‌ها قرار می‌ گیرند و در بهبود کیفیت زندگی به آن ‌ها کمک زیادی می ‌کنند.

نقشه 2000 نیز یکی از انواع نقشه ‌ها است که نام آن برگرفته از مقیاس آن است یعنی پدیده‌ ها و عوارض را به میزان 2000 برابر در نقشه ‌ها کوچک ‌تر می ‌کنند. این نقشه با استفاده از دوربین‌ های مخصوص و انجام محاسبات و فرایند‌ های مختلفی تهیه می‌ شود که باید توسط مهندسان نقشه ‌بردار متخصص در این زمینه انجام شود.

نقشه ‌های ۲۰۰۰ در امور ساخت ‌و ساز و املاک کاربرد‌ زیادی دارند زیرا برای دریافت مجوز از سازمان‌ های مختلف و برای احداث یک ساختمان و تعیین حد و مرز آن ‌ها ارائه این نقشه‌ ها الزامی است از طرفی دیگر، برخی از املاک وجود دارند که به حدود همدیگر یا محدوده‌ خیابان و عابر پیاده تعرض کرده ‌اند و اختلافاتی بر سر آن ‌ها به وجود آمده است که برای رفع این مشکلات و اختلافات از نقشه‌ های 2000 استفاده می‌ شود.

نقشه ‌های 2000 را با استفاده از تجهیزات مختلفی تولید می‌ کنند که یکی از مهم ‌ترین این تجهیزات، دستگاه جی پی اس مولتی فرکانس شمیم بوده که در تهیه این نقشه ‌ها بسیار کاربردی و مفید است. این نقشه‌ ها جزئیات را خیلی دقیق نشان می ‌دهند و بنابراین باید حساسیت زیادی را در تولید آن‌ ها به خرج داد و تمام اصول را به درستی رعایت کرد.

علاوه ‌بر ساخت ‌و ساز، کسانی که قصد خرید و فروش املاک خود را دارند نیز از این نقشه‌ استفاده می‌ کنند و موقعیت دقیق ملک و حدود آن بین خریدار و فروشنده به صورت دقیق مشخص می‌ شود.

همانطور که گفته شد این نقشه‌ ها باید خیلی دقیق باشند و در صورت بروز کم ‌ترین بی ‌دقتی در تهیه آن‌ ها، عملکرد و کارایی درست و مطلوبی نخواهند داشت بنابراین باید توسط متخصصان این حوزه که بر کار خود تسلط دارند انجام شود برای مثال؛ ورامین یکی از مناطقی است که ساختار‌های خاصی دارد و پروژه‌ های ساخت ‌و ساز زیادی در آن صورت می‌ گیرد که برای نقشه ‌برداری ورامین باید از مهندسانی که به اصول اساسی نقشه‌ برداری تسلط دارند استفاده کرد.

نکته دیگری که درمورد نقشه 2000 وجود دارد این است که افرادی که قصد تهیه این نقشه را به دستور سازمان خاصی مانند شهرداری دارند، باید نقشه را بر اساس دستور و اصولی که آن سازمان بیان کرده است انجام دهند تا نقشه ‌بردار بر طبق آن نقشه را اجرا کرده و نقشه کارایی مطلوب را ارائه دهد.

نقشه‌ های 2000 علاوه ‌بر ساخت و ساز برای نشان دادن املاکی که بعد از ساخت از حریم خود تجاوز کرده ‌اند نیز کاربردی و مفید بوده و در جهت رفع این مشکل اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

کاربرد‌ها و فواید نقشه 2000

نقشه برداری یکی از دانش‌ های مهم محسوب می‌ شود که در زندگی بشریت نقش مهمی دارد و بسیاری از فعالیت‌ ها بدون نقشه و نقشه‌ برداری مختل و یا دشوار می‌ شوند البته نقشه ‌برداری باید توسط افرادی خبره در این زمینه صورت گیرد. همچنین باتوجه به مطالب ذکر شده نقشه ‌های 2000 اهمیت زیادی دارند و قطعا همه کسانی که در زمینه ساخت ‌و ساز و خرید و فروش املاک فعالیت داشته ‌اند یا مشکل و تعرضی برای املاکشان پیش آمده است، به اهمیت این نقشه‌ ها پی‌ برده‌ اند.

نقشه‌ های 2000 در زمینه‌ های مختلفی استفاده می‌ شوند و کاربرد‌ها و فواید متعددی دارند که به مهم‌ ترین آن‌ ها می‌ پردازیم.

  • برای انجام پروژه‌ های مختلفی مانند آبرسانی و گازرسانی استفاده از نقشه‌ های 2000 نقش مهم و کاربردی دارد.
  • این نقشه ‌ها موقعیت دقیق املاک و حدود آن ‌ها را مشخص می ‌کنند و تعارضات سایر املاک را به خوبی نشان می‌ دهند.
  • مشخص نمودن مساحت دقیق املاک که باعث دریافت و تعیین درست عوارض پرداختی مالکان می‌ شود‌.
  • برای جانمایی پلاک ثبتی نقشه ‌برداری هوایی و بررسی آن‌ ها صورت می ‌گیرد و سپس با استفاده از نقشه‌ های 2000 سند تک برگ صادر می‌ شود.
  • بسیاری از برنامه‌ های توسعه ‌ای برای بهبود و بازسازی زیرساخت‌ ها نیز به کمک نقشه‌ های 2000 صورت می ‌گیرد.
  • در هنگام ساخت املاک، استفاده از نقشه 2000 سبب تهیه نقشه‌ معماری و تسریع و بهبود روند ساخت‌ و ساز می ‌شود.
  • برخی از املاک زاویه ‌ای تند دارند که بدون استفاده از نقشه‌ های 2000 نمی ‌توان معماری مناسبی را پیاده کرد.
  • ارزیابی تغییرات شهری نیز با استفاده از نقشه ‌های 2000 امکان ‌پذیر است.
  • همچنین برای دریافت مجوز ساخت‌ و ساز به تهیه نقشه‌ های 2000 برای سازمان‌ هایی مثل شهرداری نیاز است.
  • نقشه برداری ساختمان با استفاده از نقشه 2000 نیز برای خرید و فروش آن باعث سهولت در نشان دادن موقعیت ساختمان و ملک می‌ شود.
نقشه 2000

نکاتی مهم درمورد تهیه نقشه 2000

همانطور که ذکر شد نقشه ‌های 2000 کاربرد‌ها و فواید بسیاری در زمینه‌ های مختلف دارند که برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

باتوجه به اهمیت زیادی که نقشه‌ ها دارند مجموعه‌ های زیادی در زمینه تهیه انواع نقشه ‌ها از جمله نقشه 2000 فعالیت دارند و نیاز متقاضیان را به نقشه تأمین می‌ کنند و بسیاری از مشکلات از جمله حق مالکیت و تعرض را برطرف می ‌کنند‌. نکته‌ ای که درمورد تهیه نقشه 2000 وجود دارد این است که برای دریافت سند تک برگ  ابتدا باید نقشه  یو تی ام را تهیه نمود و سپس نقشه‌ برداری با شمیم را انجام داد که برای انجام این مرحله نیز باید از افراد متخصص استفاده شود.

برای تهیه نقشه ‌های 2000 باید کار خود را به مجموعه ‌های سپرد که در این زمینه تجربه کافی را دارند و حد و مرز ملک را به درستی مشخص می ‌کنند تا حق کسی ضایع نشود و تصمیمات اشتباهی گرفته نشود.

نقشه ‌های 2000 برای همه شهر‌ها و مناطق مفید و کاربردی هستند اما مناطقی مانند لواسان به دلیل داشتن زمین و باغ و ملک ‌های زیادی که تعیین حدود دقیق آن‌ ها اهمیت دارد، ضروری است و نقشه ‌برداری در لواسان باید با دقت بالا و توسط مهندسان این حوزه انجام شود.

مقیاس یک دو هزارم (۱/۲۰۰۰)

برای تهیه نقشه یک دو هزارم در ابتدا کارشناس نقشه برداری باید به محل ملک مراجعه کرده و ابعاد، مساحت، زاویه و مختصات نقشه یو تی ام ملک را به دست می‌آورد. سپس نقشه به دست آمده را بر روی مقیاس‌های بزرگ رسم کرده تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز نقشه یک دو هزارم را به دست آورند.

یکی از مدارک مورد نیاز برای به دست آوردن پرونده جواز ساخت تهیه نقشه یک دو هزارم است. به عبارتی نقشه یو تی ام ملک در سیستم مختصات جهانی باید بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی شوند تا موقعیت ملک به دست آید. این کار شاید با کمی پیچیدگی همراه باشد، اما با استفاده از آن سبب جلوگیری از تجاوز حریم ملک، تهیه دقیق نقشه معماری می‌شوند.

اگر نیازمند تهیه نقشه یو تی ام در مقیاس یک دو هزارم می‌باشید، تنها کافیست به کارشناسان نقشه برداری مجموعه مهندس اعلام کنید  تا تمامی مراحل کار را چون تهیه نقشه مسطحاتی مساحت و ابعاد و موقعیت را برای شما عزیزان به بهترین نحوه انجام دهند. برای دسترسی به این کارشناسان و مشاوره گرفتن میتوانید با شماره تلفن 09124312571 تماس بگیرید.

هزینه خدمات تهیه نقشه ۲۰۰۰

از آنجایی که در نقشه برداری خدمات متنوعی ارائه می‌شود و هر کدام از آنها با توجه به شرایطی که دارند با قیمت‌های گوناگون در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند نمی‌توان هیچ هزینه‌ای را به طور ثابت مشخص کرد. خدمات تهیه نقشه ۲۰۰۰ نیز وابسته به عوامل مختلفی است. اینکه چه اطلاعاتی در نقشه شما وجود داشته باشد و مهندس شما آن را در چه مدتی به شما تحویل دهد تاثیر زیادی در هزینه می‌گذارد. اینکه چه مجموعه‌ ای را برای خدمات نقشه‌ برداری انتخاب می‌کنید نیز تاثیر زیادی در هزینه نهایی دارد.

این روزها مهندسان نقشه‌ بردار با هزینه‌های بسیار متنوعی خدمات خود را در اختیار شما قرار می‌دهند. در صورتی که می‌خواهید نقشه ۲۰۰۰ با قیمت بسیار مناسب در اختیار شما قرار گیرد می‌توانید از خدمات مجموعه مهندس کمک بگیرید. پرسنل مجموعه ما برای انجام نقشه‌های مختلف هزینه‌ های گوناگون و به‌ صرفه‌ ای دریافت می‌کنند. از طریق همین سایت می‌تواند خدمات ما را مشاهده کرده و اطلاعات دقیق را به دست آورد.

هزینه خدمات تهیه نقشه ۲۰۰۰

تهیه نقشه 2000 توسط مجموعه مهندس

در واقع نقشه 2000 که اغلب توسط افرادی چون کارشناسان رسمی دادگستری و یا مهندسان ایجاد می شود بیشتر برای ساخت و ساز ملک استفاده می گردد. دستگاه یو­ تی ­ام وظیفه نقشه­ برداری از نقشه 2000/1 را دارد که در انتهای کار در این مقیاس قرار می گیرد.

در صورت انتخاب تیم مهندس، کارشناسان و مهندسین خبره این مجموعه با کمک دستگاه یو­ تی­ ام اقدام به اندازه ­گیری زوایای مختلف زمین و مساحت آن می کنند و سپس مختصات جی­پی­اس را در آن وارد نموده  و بعد از گذاشتن تمامی این اطلاعات در مقیاس 2000/1 شروع به جایگذاری ملک مورد نظر در نقشه می نمایند. در هر صورت از آنجا که یکی از خصوصیات مهم در نقشه 2000 این است که  تمامی جزئیات امر در آن  قابل بررسی است، با کمک این نقشه به راحتی می توان از وارد شدن به ملک و یا اراضی مجاور ممانعت نمود.

دانلود فایل pdf

دانلود فایل pdf تهیه نقشه 2000

سوالات متداول

نقشه 2000 را تعریف کنید؟

نقشه‌ ای که تمامی مختصات آن تا 2000 برابر کوچک شده است و با تجهیزات و محاسبه‌ های پیشرفته به‌ وسیله مهندسان خبره تهیه می‌گردد.

نقشه‌ های 2000 در چه مواردی کاربرد دارند؟

در اموری که مربوط به ساخت هر نوع ملکی است به جهت گرفتن مجوزهای ساخت، برطرف نمودن اختلافات بر سر مرز املاک، موقعیت‌ یابی برای کسانی که قصد خرید و فروش دارند و در نهایت انواع تعارضات ملکی.

تهیه نقشه 2000 شامل چه فوایدی در امور ساخت‌ و ساز می‌شود؟

پس از ساخت‌ و ساز انواع امکانات یک ملک اعم از سیستم‌ های گاز و آب‌رسانی، جانمایی ملک، مساحت جهت پرداخت عوارض، صدور سند تک‌ برگ و در ادامه توسعه ملک، معماری دقیق به هنگام ساخت و در پایان هر گونه تغییراتی که در آن محدوده شهری رخ بدهد را می‌توان با استفاده از این نقشه سرعت بخشید.

نقشه 2000 چگونه تهیه می‌شود؟

با استفاده از UTM و مهندسین مربوطه تمامی مختصات یک زمین اندازه‌ گیری می‌شود و مساحت و موقعیت زمین سنجیده می‌گردد سپس تمامی مقیاس‌ها در نقشه 2000 وارد می‌شود.

نقشه 2000 اصولاً برای چه هدفی تهیه می‌گردد؟

با دستور یک نهاد خاص مثل شهرداری آن منطقه باید از ملک موردنظر نقشه 2000 تهیه شود تا معمار و نقشه‌بردار طبق آن عملیات اجرایی را آغاز کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها