امروزه پیدا کردن مکان دقیق ملک یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که با آن مواجه می‌شویم. اما با پیشرفت تکنولوژی، نرم‌افزارهای جانمایی ملک برای پلاک ثبتی به ما کمک می‌کنند تا با دقت و سهولت مکان دقیق ملک را شناسایی کنیم.

این نرم‌افزارها با استفاده از فناوری جدید، تصاویر هوایی، امکان مشاهده و تعیین موقعیت دقیق پلاک‌های ثبتی را فراهم می‌کنند. نرم‌افزار جانمایی پلاک ثبتی با قابلیت‌های قدرتمند و رابط کاربری کارآمد، به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت و با دقت بالا، موقعیت دقیق پلاک‌های ثبتی را مشاهده کرده و اطلاعات لازم برای ادامه‌ی فرآیند ثبت و انتقال ملک را فراهم سازید.

معرفی نرم افزار برای جانمایی پلاک ثبتی

پلاک ثبتی چیست؟

پلاک ثبتی، شماره شناسایی منحصر به فردی است که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به املاک و مستغلات به منظور شناسایی سریع‌تر و دقیق‌تر آنها اختصاص داده می‌شود. این شماره پلاک، به عنوان عنصری کلیدی در ثبت اسناد و املاک، به ویژه در فرایند‌های نقشه برداری و مکان‌یابی، برای کاهش اختلافات و ابهامات مربوط به موقعیت املاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استعلام و جانمایی پلاک ثبتی توسط کارشناسان نقشه‌ برداری، که دارای تجربه در امور ثبتی هستند، صورت می‌گیرد. این بررسی دقیق و شناسایی صحیح پلاک ثبتی، به کمک نرم‌افزارهای مخصوصی صورت می‌پذیرد تا اطمینان حاصل شود که املاک به درستی شناخته شده و مکان‌یابی صحیح آنها ثبت شود.

استفاده از پلاک ثبتی در فرایند‌های ثبتی و مکان‌یابی املاک، باعث کاهش اشکالات و ابهامات مربوط به موقعیت آنها شده و به منظور تسهیل کاربردهای مرتبط با املاک، به ویژه در حوزه‌های نقشه‌برداری، بهره‌وری بالاتر و اطمینان بیشتری فراهم می‌آورد.

بیشتربخوانید:  معرفی سامانه سحاب

نرم افزارهای استعلام پلاک ثبتی

برای جانمایی و استعلام پلاک ثبتی، به کمک نرم افزارهای جغرافیایی و مخصوص نقشه برداری ثبتی می‌توان به صورت دقیق و مؤثر این فرایند را انجام داد. تعدادی از نرم افزارهای برجسته برای این منظور عبارتند از:
1. ArcGIS Pro: نرم افزار قدرتمند سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) که امکانات گسترده‌ای برای پردازش و تحلیل اطلاعات نقشه برداری هوایی را فراهم می‌کند.
2.PCI Geomatica: نرم افزار پیشرفته برای پردازش تصاویر هوایی و زمینی که می‌تواند در جانمایی پلاک ثبتی مورد استفاده قرار گیرد.
3.AutoCAD (اتوکد): نرم افزار قدرتمند ترسیم و طراحی که از قابلیت‌هایی برای ایجاد ترسیمات نقشه‌های دقیق برخوردار است.
4.Civil 3D (سیویل ۳D): نرم افزاری مخصوص برای مهندسی عمران که امکانات قدرتمندی برای طراحی و مدل‌سازی مهندسی عمرانی فراهم می‌کند.
این نرم افزارها ابزارهای قدرتمندی برای جانمایی و تحلیل مکانی فراهم می‌کنند و با کمک کارشناسان ماهر مجموعه مهندس نقشه‌برداری و امور ثبتی، می‌توانند به دقت و کارایی فرایند جانمایی پلاک ثبتی کمک کنند.

جانمایی پلاک ثبتی و تاریخچه توسعه‌ اش

جانمایی پلاک ثبتی به عنوان مکانیزمی مهم برای مشخص ساختن مکان و مرزهای املاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دهه‌های گذشته، به دلیل نبود سامانه منظم ثبت املاک، تمام مدارک و اسناد مرتبط با اراضی و املاک در قالب پلاک‌های ثبتی ذخیره می‌شدند.

اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود تجهیزات نقشه‌برداری پیشرفته مانند جی‌پی‌اس چند فرکانسه و دوربین‌های توتال، روش‌های جدیدی برای جانمایی پلاک ثبتی تدوین شده است. با اجرای قوانین جدید در زمینه ثبت املاک، حالا هر ملک باید دارای یک سند تک‌برگی باشد و مالک باید به دنبال دریافت این سند باشد.
طبق ماده 9 قانون ثبتی، مناطقی که اداره ثبت دارند، به چندین ناحیه و بخش تقسیم می‌شوند تا امکان تفکیک مناطق از منظرهای مختلف فراهم شود. بنابراین، هر ناحیه بر مبنای پلاک‌های مادر و فرعی تقسیم بندی می‌شود.
در دوران ابتدایی، پلاک‌دهی بر اساس زمانی که مالک به اداره ثبت مراجعه می‌کرد صورت می‌گرفت. این امر با ایجاد بی‌نظمی‌های زیاد در سیستم ثبت اطلاعات منجر به نیاز برای تنظیمات جدید شد. بدین ترتیب، جانمایی پلاک ثبتی از یک فرایند سنتی به فرآیند مدرن و دقیق برای تعیین مرزها و مکان‌های دارایی‌ها تبدیل شده است. این پیشرفت‌ها به مدیریت و ثبت املاک کمک چشمگیری می‌کنند.

بیشتربخوانید:  قانون تعيين تكليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمانهاي فاقد سند رسمي
معرفی نرم افزار برای جانمایی پلاک ثبتی

وضعیت‌های مختلف پلاک ثبتی

۱. ملک دیوارکشی شده:

– در این حالت، مکان دقیق ملک مشخص است و نیازی به جستجوی موقعیت آن نیست. کارشناس ثبتی نقشه‌ی جانمایی پلاک ثبتی را تهیه کرده و مدارک لازم برای دریافت سند تک‌برگی انجام می‌دهد.

۲. ملک دیوارکشی نشده:

– اگر ملک دیوارکشی نشده و مکان دقیق آن نامعلوم است، کارشناس با بررسی مدارک و اسناد موجود، موقعیت ملک را روی نقشه‌ها و عکس‌های هوایی جانمایی کرده و مشخصات مکانی را به دست می‌آورد. سپس اقدامات جهت دریافت سند تک‌برگی صورت می‌گیرد.

۳. ملک با پلاک ثبتی قدیمی:

– در صورتی که ملک فقط دارای پلاک ثبتی قدیمی باشد و مالک اطلاعات دقیقی از موقعیت ملک نداشته باشد، ابتدا نقشه‌‌برداری هوایی از اداره ثبت اسناد تهیه می‌شود و مشخصات ملک روی نقشه‌ها به روزرسانی شده و عملیات جانمایی و تهیه مختصات جدید برای دریافت سند تک‌برگی انجام می‌شود.
در همه حالات، توجه به تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات از نقشه برداری utm و عکس‌های هوایی توسط کارشناس ضروری است تا عملیات جانمایی صحیح انجام شود.

خدمات بانک اطلاعاتی عکس و نقشه‌های هوایی توسط گروه مهندس

مجموعه مهندس به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان نقشه‌های هوایی، خدمات زیر را برای مشتریان خود فراهم می‌کند:
1.ارائه عکس‌ها و نقشه‌های هوایی دیجیتال: بانک اطلاعاتی ما عکس‌ها و نقشه‌های هوایی را به صورت دیجیتال ارائه می‌دهد تا به راحتی برای متقاضیان قابل دسترسی باشند.
2. خدمات جانمایی و تهیه مختصات: ما به مشتریان خدمات جانمایی ملک و تهیه مختصات مورد نیاز را ارائه می‌دهیم تا دریافت سند تک‌برگی سریع‌تر و دقیق‌تر برای شما صورت پذیرد.
3. مشاوره حرفه‌ای: ما با تجربه و دانش فنی قوی، به مشتریان خود خدمات مشاوره حرفه‌ای در زمینه‌های عکاسی هوایی و جانمایی ارائه می‌دهیم.

بیشتربخوانید:  تفاوت عکس هوایی و تصاویر ماهواره‌ای
سخن پایانی

نرم افزارهای جانمایی پلاک ثبتی امروزی با قابلیت‌های پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهند، به کاربران این امکان را می‌دهند تا به راحتی و با دقت بالا مکان دقیق پلاک‌های ثبتی را شناسایی و ردیابی کنند. این ابزارها باعث کارایی و صحت در فرآیندهای مختلف مانند انتقال ملک، امور قانونی و … می‌شوند.
بنابراین، انتخاب نرم افزار مناسب برای جانمایی پلاک ثبتی می‌تواند به شما کمک زیادی کند و در زمان، هزینه و انرژی شما صرفه جویی کند. امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد تا نرم افزار مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید و از امکانات پیشرفته این فناوری برای فرآیندهای خود بهره‌مند شوید. مجموعه مهندس آماده کمک به شما عزیزان در هر نفطه از کشور است

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها